VRAAG EN

ACCOUNTS AANMAKEN EN BEHEREN

Hoe kan ik een account aanmaken?

U kunt navigeren naar de inlogpagina. U kunt hier account aanmaken, waarna u 14 dagen gratis gebruik van Cognisess PRO kunt maken.  U kunt dit als individueel persoon doen, of als bedrijf.

Wie kan mensen uitnodigen om deel te nemen aan het platform?

Alleen de admin kan in het manager dashboard accounts aanmaken, sollicitanten en werknemers uitnodigen, templates maken, baanprofielen opstellen en benchmarks uitvoeren. Alleen de personen die een admin-functie hebben krijgen volledige toegang tot het Cognisess Platform en kunnen gebruik maken van alle faciliteiten. Voor meer informatie, neem contact met ons op.

Hoe nodig ik nieuwe gebruikers uit?

U kunt altijd nieuwe gebruikers in het systeem uitnodigen. Verzeker u ervan dat @cognisess.com e-mails niet worden geblokkeerd. Binnen het Manager Dashboard kunt u op 3 manieren mensen uitnodigen:

Optie 1: werknemers uitnodigen

Bij deze optie ontvangt iedere gebruiker een email die vraagt om het inschrijfproces te voltooien. Zij voeren zelf een gebruikersnaam en wachtwoord in. U heeft van hen nodig:

– Voornaam

– Achternaam

– E-mail adres

 

Optie 2: werknemers toevoegen

U kunt handmatig werknemers toevoegen. Hierbij maakt u zelf een gebruikersnaam en wachtwoord aan voor elke gebruiker. Zorg er altijd voor dat deze veilig en correct worden vastgelegd. Het platform begeleidt u door de benodigde en optionele registratievelden.

 

Optie 3: werknemerslijst toevoegen.  

Deze optie is geschikt wanneer  u veel werknemers wilt toevoegen. Het platform biet de mogelijkheid om een template te downloaden waarin de werknemersgegevens ingevuld zijn en deze vervolgens te uploaden als.csv bestand.

Zit er een grens aan het aantal gebruikers dat ik kan uitnodigen in het systeem?

Nee. U kunt een willekeurig aantal gebruikers uitnodigen – van 1 tot 100.000, afhankelijk van de grootte van uw organisatie.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het inschrijfproces optimaal verloopt?

Het inschrijfproces vereist dat uw mensen emails kunnen ontvangen van Cognisess. Om te zorgen dat het invitatieproces vloeiend verloopt dient u zich ervan te verzekeren dat deze emails niet geblokkeerd worden. Overleg voordat u dit systeem binnen uw organisatie lanceert met uw IT afdeling en laat ze de juiste maatregelen nemen om te voorkomen dat emails van @cognisess.com geblokkeerd worden.

SYSTEEMVEREISTEN

Wat is de vereiste internet snelheid?

De download snelheid dient rond de 10Mbps of hoger te liggen, de upload snelheid moet boven de 1 Mbps liggen. Indien u vermoedt dat uw internetverbinding een probleem is, probeer dan deze Snelheidstest. Indien de internet snelheid te traag is dan heeft dit invloed op de resultaten van de assessments en/of zal het gebruiksgemak niet optimaal zijn.

Is het nodig om software te downloaden?

Er hoeft geen software te worden gedownload want het platform wordt u online aangeboden. U kunt inloggen en meteen van start gaan via uw browser. U heeft wel een recente browser nodig zoals Google Chrome, Firefox of Internet Explorer 9 of hoger. Momenteel ondersteunen we geen Opera of oudere versies van Internet Explorer.

Is het platform ook op een tablet te gebruiken?

Ja. Aangezien Cognisess cloud-gebaseerd is, kunt u het platform op elke computer of tablet met internet verbinding gebruiken. Navigeert u gewoon naar de Login. Het Cognisess platform werkt op tablets (iPads, Surface Pro, etc.) als zijnde een web-gebaseerde applicatie.

Met welke browsers werkt het platform?

Cognisess werkt op de laatste versies van de van de volgende browsers:

 

Heb ik speakers of koptelefoons nodig?

Ja. Enkele assessments maken gebruik van geluid. Zorg ervoor dat uw speakers aan staan en test het volume voordat u begint.

FACTURERING

Wat zijn de kosten voor het gebruik?

U betaalt per persoon. Voor sollicitanten betaalt u voor eenmalig gebruik. Voor werknemers betaalt u per maand. U kunt dan onbeperkt gebruik maken van alle faciliteiten die het systeem biedt. Daarnaast bieden wij een mogelijkheid om maandelijkse bundels te kopen indien u veel vacatures per maand heeft uitstaan. Kijk hier welke prijzen voor u van toepassing zijn.

Hoe vindt facturering plaats?

Wij factureren maandelijks. Het IVY systeem verwerkt automatisch de facturering en past zich daarmee automatisch aan wanneer uw deelnemerslijst groeit of afneemt. Voor klanten die maandelijks betalen geldt dat we aan het begin van de maand een factuur sturen met daarin het aantal deelnemers van de afgelopen maand.

Krijg ik ook een factuur indien ik het platform een maand niet heb gebruikt?

Ja, want het is niet mogelijk om de maandelijkse facturering tussentijds te stoppen. Alle gegevens in het systeem blijven immers voor u beschikbaar.
De maandelijkse facturering is gebaseerd op uw lijst van geregistreerde werknemers en sollicitanten. Het platform is 24 uur per dag en 7 dagen per week  bereikbaar en wij registreren niet hoe vaak een werknemer of een sollicitant het platform bezoekt.

Hoe kan ik mijn account stopzetten?

Wij sluiten geen langlopende contracten met onze klanten af. U krijgt 14 dagen vrij toegang tot het systeem. Daarna wordt u klant voor minimaal 3 maanden. Vervolgens kunt u het stopzetten wanneer u wilt en ontvangt u aan het begin van de maand de laatste factuur.
Het platform is zo ontworpen dat het uitermate geschikt is voor het gebruik voor een langere tijd. U verzamelt data die u helpen om uw bedrijf in de toekomst efficiënter en doelgerichter te laten functioneren.  

PROBLEMEN TIJDENS HET GEBRUIK

Waarom kan ik niet inloggen in mijn Cognisess account?

Cognisess is een web-gebaseerde applicatie die direct in uw browser werkt. Indien u niet kunt inloggen dan kunnen internet, netwerk en/of web-gerelateerde factoren van invloed zijn op uw verbinding met de Cognisess servers.

 

Naast de lokale netwerk factoren kunnen andere instellingen zoals uw inloggegevens en account status een rol spelen. Indien u problemen heeft met de toegang of met inloggen in uw Cognisess account, kijk dan eens naar de adviezen hieronder.

 

Inloggegevens

  • verzeker u ervan dat u probeert in te loggen via www.IVYworks.nl. Linksboven ziet u de inlogknop staan. Indien u rechtstreeks via Cognisess.com inlogt, dan werken uw inloggegevens niet.
  • Indien u uw gebruikersnaam of wachtwoord bent vergeten, klik dan op de link wachtwoord/gebruikersnaam vergeten. We sturen u dan een email om een nieuwe gebruikersnaam en/of wachtwoord in te stellen
  • gebruikersnamen en wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig, wees er dus zeker van dat de juiste vorm is gebruikt.
  • Wanneer u uw gebruikersnaam en wachtwoord invoert zorg dan dat er geen extra spaties zijn toegevoegd, vooraan of achteraan.

 

Kunt u nog steeds niet inloggen? Controleer uw account status.

 

Account status

  • Is uw account geactiveerd? Bij inschrijving heeft u een mail ontvangen met een ‘activatielink’. U dient het account via deze link te activeren.
  • Uw account kan gesloten zijn of buiten gebruik zijn gesteld. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Een assessment doet het niet of crasht. Wat moet ik doen?

Indien u problemen heeft met het laden van een specifiek assessment probeer dan uw browser te verversen of probeer tijdelijk cache bestanden van uw browser te verwijderen en de assessment te herladen. Uw browser zal ergens een instelling ’cache wissen’ hebben.

Ik zit echt vast! Wie kan ik benaderen?

Voor technische ondersteuning met betrekking tot de software gebruikt u de Support knop die u rechtsonder in het Cognisess portaal kunt vinden. Deze knop linkt naar ons supportteam. Vul een vraag in en iemand van het team neemt zo snel mogelijk contact met u op.

PRIVACY

Wordt mijn persoonlijke informatie veilig opgeslagen?

Privacy is van groot belang, zowel voor Cognisess als voor IVY. Uw resultaten en persoonlijke informatie wordt veilig opgeslagen met gebruik van de laatste beveiligingstechnieken. Alle voorwaarden voor het gebruik van het Cognisess Platform vindt u hier (link naar cognisess terms of use). Ons privacy statement vindt u hier (verwijzing naar ons privacy statement).

0
Verbinding maken
Wachten A.U.B....
Send a message

Sorry, we aren't online at the moment. Leave a message.

Your name
* Email
* Describe your issue
    Login now

    Need more help? Save time by starting your support request online.

    Your name
    * Email
    * Describe your issue
    We're online!
    Feedback

    Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

    How do you rate our support?