IVY works in gesprek met Brainport development

De beste medewerkers selecteren voor de juiste werkplek. Het kost menig werkgever of headhuntersbureau hoofdbrekens. Startup IvyWorks biedt met een online dashboard uitkomst om talent op innovatieve wijze te identificeren, te begrijpen en tot bloei te laten komen. Door de combinatie van neurowetenschap en big data-analyse krijgen werkgevers een frisse kijk op wat talent betekent.

 

IVY meet meer dan zestig vaardigheden en eigenschappen aan de hand van ‘game based assessments’ en vragenlijsten. Daarbij worden cognitieve en sociaal emotionele vaardigheden, de persoonlijkheid en het welbevinden van mensen gemeten. Met de toepassing is het voor bedrijven mogelijk om heel gericht op zoek te gaan naar de juiste kandidaat. Via de ‘competentie profiler’ geeft een werkgevers welke competenties zijn vereist, waarna het systeem de tests selecteert.

Een nog betere match wordt verkregen met de ‘people match profiler’. De huidige, goed functionerende werknemers maken in dit geval een baseline waarin de specifieke vaardigheden naar boven worden gehaald. Het systeem selecteert de tests die daarbij horen. De sollicitanten maken vervolgens de geselecteerde tests en het systeem haalt de beste kandidaten eruit en maakt een ranking.

 

VOOROORDELEN

De selectietool is ontwikkeld door Pascalle Ligtenberg, oprichter van Ivy Works. Ze kreeg daarbij ondersteuning van Piet van der Wielen, bedrijfsadviseur van Brainport Development en Geert Berkvens, oprichter en eigenaar van start-up MyHomeServices. Ligtenberg: “Uitgangspunt was dat het systeem objectief, betaalbaar en toegankelijk moest zijn. Daarmee voorkomt een werkgever subjectieve CV’s en LinkedIn-profielen en zijn er geen vooroordelen op basis van leeftijd, geslacht of afkomst. Enkel objectieve data die daadwerkelijk de vaardigheden en persoonskenmerken identificeert die een werkgever belangrijk vindt.”

brainport

 

KOSTEN

Vooral wat betaalbaarheid betreft, springt IvyWorks in het oog. Met acht euro per kandidaat is dat een schijntje in vergelijking met de traditionele manier van werven. Ligtenberg: “Het aantrekken van een nieuwe werknemer kost een werkgever ongeveer 25 procent van het jaarlijkse basissalaris van de nieuwe huur. Voeg daaraan toe de eventuele kosten van een wervingsbureau, het plaatsen van de vacature, het afnemen van interviews, opleiding, minder tijd voor sales en/of ontwikkeling van producten, waardoor de kosten nog meer oplopen.”

 

TIPS

Een studie van de Harvard Business Review heeft uitgewezen dat 80 procent van het verloop van medewerkers is te wijten aan slechte beslissingen bij het aannemen van nieuw personeel. Ligtenberg: ”Een hoog verloop van werknemers leidt tot significante financiële gevolgen die een bedrijf zich eigenlijk niet kan permitteren.” Volgens haar zijn er drie belangrijke uitgangspunten voor het werven van de juiste medewerkers. “Een goede functiebeschrijving is de sleutel. Vertrouw niet alleen op het CV en het interview-proces. En beschouw technologie als een vriend. Onze applicatie identificeert op een objectieve en effectieve wijze de talenten van mensen. We meten de belangrijkste cognitieve (executieve vaardigheden, geheugen, perceptie, redeneren, besluitvorming, focus en concentratie en het oplossen van problemen) en sociaal emotionele vaardigheden van een sollicitant, als ook de persoonlijkheid.”

 

 



0
Verbinding maken
Wachten A.U.B....
Send a message

Sorry, we aren't online at the moment. Leave a message.

Your name
* Email
* Describe your issue
    Login now

    Need more help? Save time by starting your support request online.

    Your name
    * Email
    * Describe your issue
    We're online!
    Feedback

    Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

    How do you rate our support?